wtorek, 22 września 2015

Nieprzewidziane konsekwencje miłości- Jill Mansell

   Zdałam sobie ostatnio sprawę z tego, jak rzadko sięgam po książki, na których okładce widnieje twarz. Strasznie trudno mi bowiem nie wyobrażać sobie osoby z okładki jako głównego bohatera. W tym wypadku zupełnie jednak zapomniałam o okładce, dałam się natomiast ponieść sielskiej, walijskiej atmosferze.
  Sophie jest fotografem. Mieszka w St Carys od dłuższego czasu. Wpasowała się ze swoją profesją w małomiasteczkowe społeczeństwo, które chętnie korzysta z jej usług. Niespodziewanie jej przyjaciółka, Tula, postanawia zamieszkać razem z nią i zacząć nowe życie w tej samej miejscowości. W tym samym czasie do miejscowego pensjonatu wraca przystojny wnuk właścicielki. Josh bardzo interesuje się Sophie'ą, niestety bez wzajemności. Nim natomiast zainteresowana jest Tula, która z kolei wpada w oko przyjacielowi Josha, Riley'owi. Co może się wydarzyć? Wbrew pozorom bardzo wiele, tym bardziej, że to nie jedyne damsko-męskie wątki w tej książce.
  Uwielbiam klimat Wielkiej Brytanii, tamtejszej wsi. Czytając "Nieprzewidziane konsekwencje miłości" wyobrażałam sobie małe domki z czerwonej cegły, znajdujące się na różnych wysokościach i połączone drogą z kocich łbów. Widziałam też morze, tak bardzo kapryśne jak nasze Wybrzeże. Polubiłam Sophie, która skrywa przed czytelnikiem dziwną tajemnicę. Bliska mojemu usposobieniu stała się również Tula, która najpierw mówi, potem myśli (skądś to znam...). Nawet jeżeli potrafiłam wyobrazić sobie zakończenie, to zostałam pozytywnie zaskoczona. Przede wszystkim charyzmą drugoplanowej pisarki, która w rzeczywistości okazuje się być kimś bardzo zakłamanym... 
  Na koniec lata, na weekend na kanapie. Na wieczór, żeby zaczarować sny-idealna. Ciepła, taka, od której chce się żyć i wierzyć.
 

2 komentarze:

  1. Bardzo chętnie przeczytam, chociaż trochę obawiam się rozczarowania... Ostatnio trudno mi natrafić na dobrą historię miłosną ;)

    Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, uwielbiam książki, które nastrajają pozytywnie. Chętnie poznam ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń