piątek, 13 października 2017

Krystyno, nie denerwuj matki- Michalina Grzesiak

    Rzadko sięgam po książki, które z definicji mają bawić. Tak samo, jak nie oglądam kabaretów. Wiem, że wszyscy oglądają i ich śmieszy. Dla mnie są nieco żenujące. Nie znaczy to jednak, że jestem gburem. Po nocach, za zamkniętymi drzwiami oglądam memy z prezydentem. Do dzisiaj śmieję się z mema z Auchanem(Ałchan? Auchan? Oszom? Oszołom?Achujan?). Ten typ humoru bawi mnie do łez (chociaż nie ma się czym chwalić). Ale to jest też coś tak bardzo poniżej, że trudno szukać tego w książkach. Chyba.
    Michalina jest blogerką. Bloguje tutaj. W książce opowiada, podobnie jak na blogu, jak to z tym życiem naprawdę jest. Naprawdę i bez koloryzowania. Że ciąża to nie mistycyzm i fruwanie kilka centymetrów nad ziemią. W końcu spuchnięte foki nie latają. Miłość miłością, ale trudno żyć ulotnymi chwilami, kiedy ciągle brakuje kasy.Nie oznacza to jednak, że życie jest szare, Polacy złodzieje i wszystko pod górkę. Michalina udowadnia raczej, że życie na każdym kroku jest...nieźle popieprzone. 
   Niby, jak czytamy na okładce, jaki kraj, takie hygge. Jednak...w moje hygge "Krystyno..." trafiło jak nic innego. Śmiałam się, tak naprawdę. Bardzo lekko i bardzo prawdziwie. Z przekoloryzowaniem raczej po to, by było śmieszniej. Michalina to z pewnością taka osobistość, która z historii o gotowaniu wody na herbatę zrobi przezabawną bajkę.   
   Wspaniałe ilustracje, dosyć autonomiczne historie, które czyta się z przyjemnością, szerokim uśmiechem i myślą, jak bardzo są prawdziwe. Trochę taka Musierowicz dla dorosłych.
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz